Brenning Data Private pages:  Stories:  
Varför blev vår Volvo kvar i Frankrike?
     
eller
Hur dålig tajming har Trygg Hansa egentligen?

 Home
 Bridge software
 Tailor-made software
 Reference material
 Private pages
    Ligan (S:t Erik)
    Korpen (volleyboll)
    Huvet
    Signerat Auby
    Limericks
    Poems
    Questions
    Quotes
    Stories
    The gallery

Tomas Brenning
tomas@brenning.se
Tel:     +46 171 47 50 37
Fax:     ---
Mobile: +46 70 742 77 42

Veckholms-Åkerby 2
SE-745 99  Enköping
Sweden

Alternate e-mail address:
tomas.brenning@gmail.com

Tomas Brenning, 2012-06-20
  1. Inledning
  2. E-mail till Mamma (*)
  3. Bild av franska jultomten
  4. Nya bud och snabb hemresa
  5. Brev till Volvia
  6. Trygg Hansa-tajming

<<   >>

4. Nya bud och snabb hemresa

Slutklämmen var att de i Frankrike försökte men misslyckades att reparera bilen och sedan bestämde sig för att transportera hem bilen till Sverige för motorbyte (ja, hela motorn hade visst gått sönder eftersom stenen nedan utöver att ha haft sönder oljebehållaren också haft sönder oljesensorn vilket gjorde att jag kunde köra vidare utan någon dramatisk varninglampa eller annan indikator annat än när bilen bestämde sig för att stanna mer permanent).

Vi fick besked om hela cirkusen när vi gemensamt klev in på verkstaden i Nimes. Vi hade fått förhandsbesked att något var fel, så i stället för att jag tog en enkel bilresa ned till Nimes åkte vi tillsammans för att vara på rätt plats när eventuellt besked skulle levereras, och det gjorde det med besked.

Från besked till hemkomst tog det ungefär 24 timmar tills vi stod hemma i Kungsängen. Efterföljande dag flög SAS från Nice (25 mil bort), biljetter kunde införskaffas omgående, hyrbilen kunde köras enkel väg och droppas i Nice, och en hotellnatt kunde ordnas i Nimes med kort varsel. Vi kunde till och med åka ned till centrum och titta på den härliga romerska arenan som gör att Nimes är något mer känd än en vanlig fransk landsby.

Det verkar som bilen ska transporteras till Malmö för reparation, men tidsramarna för detta är oklara. Tur i oturen att vi inte har sålt vår gamla Chrysler PT Cruiser även om det krävdes blod, svett och tårar att få den att rulla efter nio månader på parkeringsplatsen.

<<   >>

(*) För dem av er som tycker att hela historien låter alltför otrolig vill jag referera till att det faktiskt är en kopia av ett mail till min mamma, och mammor ljuger man ju inte för.